Nowości
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Jak wykorzystać potencjał klasycznych leżaków 0
Jak wykorzystać potencjał klasycznych leżaków

Choć leżaki kojarzą się najczęściej z nadmorskimi i miejskimi plażami oraz plenerowym kinem i koncertami na świeżym powietrzu, korzysta się z nich bardzo często na balkonie, tarasie lub w ogrodzie. Zapewniają przede wszystkim wygodny relaks pod gołym niebem, jednak funkcja użytkowa to nie jedyne możliwości jakie oferują leżaki. Dzięki swojej konstrukcji posiadają potencjał, który można wykorzystać poza ściśle wypoczynkowym kontekstem. Jakim? O tym w dalszej części artykułu. Na początek trochę historii. 

Skąd wziął leżak

Pierwowzór leżaka, czyli składane krzesło z wyściełanym siedziskiem opatentował w roku 1855 Amerykanin John Cham. Mebel plażowy o znanej do dziś konstrukcji zawdzięczamy jednak Anglikowi. Pod koniec XIX wieku John Thomas Moore wymyślił krzesło, które stało się wyznacznikiem projektowania prostych, funkcjonalnych i wygodnych leżaków. Co ciekawe, pierwsze składane leżaki były meblem elitarnym. Korzystano z nich głównie na niedostępnych dla każdego drogich statkach wycieczkowych, dlatego nazywane były wówczas krzesłem pokładowym lub krzesłem transatlantyckim. Prosta konstrukcja i obsługa, niewielki ciężar, mobilność i przede wszystkim niskie koszty produkcji sprawiły, że trafiły w końcu na stały ląd i zaczęły pojawiać się coraz częściej na nadmorskich plażach i basenach oraz w przydomowych ogrodach, na tarasach i mieszkaniowych balkonach. 

Leżak na tarasie i w ogrodzie

Na tarasach i w przydomowych ogrodach leżaki wykorzystywane są równie często jak na plażach. Współczesne leżaki wypoczynkowe mają zarówno prostą, pierwotną konstrukcję, jak i bardziej wymyślne, nowoczesne formy. Niektóre modele oparte są na obrotowym stelażu i wyposażone są w wygodne poduszki oraz składane parasole. Inne posiadają futurystyczne ramy lub łączą funkcje leżaka z bujanym krzesłem. Największą popularnością cieszą się jednak tradycyjne leżaki ogrodowe składające się z dwóch drewnianych ram połączonych kawałkiem materiału z nadrukowanym motywem graficznym. Składane leżaki po złożeniu zajmują niewiele miejsca, a ich największym atutem jest niska cena oraz możliwość szybkiego i prostego odnowienia. Jeśli poszycie ulegnie uszkodzeniu lub zechcemy mieć leżak z innym nadrukiem, nie ma konieczności kupowania nowego modelu. Wystarczy wybrać firmę specjalizującą się w nadrukach na poszyciu leżaka i przesłać wymiary poszycia oraz plik z nowym motywem o odpowiedniej rozdzielczości. Dodatkową zaletą tradycyjnych leżaków jest możliwość wykorzystania w sposób, który łączy przyjemne z pożytecznym. 

Pomysł na spersonalizowany prezent

Klasyczny leżak to oryginalny, a jednocześnie funkcjonalny pomysł na prezent. Niezależnie od tego, czy będą to urodziny, imieniny, ślub, walentynki, jubileusz czy też osiągnięcie jakiegoś celu lub naukowego tytułu, leżak z personalizowanym nadrukiem – odpowiednią dedykacją i ciekawym motywem graficznym ucieszy każdą obdarowaną osobę. Najwyższą jakość personalizacji gwarantuje technologia druku sublimacyjnego na tkaninie poliestrowej. Jeśli wybierzemy leżak z wytrzymałym poszyciem poliestrowym, zyskamy pewność idealnego odwzorowania wszystkich detali, a nadrukowana grafika nie wyblaknie nawet w przypadku długiej ekspozycji na promienie słoneczne. 

Leżak jako wygodny i skuteczny nośnik reklamowy

Składany leżak posiada duże i dobrze widoczne pole zadruku. Nie dziwi więc fakt, że wykorzystywany jest nie tylko jako pomysł na spersonalizowany upominek, ale także jako skuteczny i funkcjonalny gadżet reklamowy. To świetny i tani sposób na dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów w ośrodkach wypoczynkowych i na plażach oraz na wszelkich imprezach masowych, zróżnicowanych eventach i tematycznych targach. To jednocześnie doskonała, a przede wszystkim wygodna wizytówka kawiarni oraz lokali gastronomicznych świadczących w okresie letnim swoje usługi w ogródkach na świeżym powietrzu. Dzięki funkcji użytkowej i skojarzeniu z wygodą, reklamowy przekaz buduje u użytkowników ciąg pozytywnych, podprogowych skojarzeń, co sprawia, że produkt lub usługa jest lepiej zapamiętywana. W sytuacji, gdy standardowe nośniki reklamowe przestają zwracać uwagę, są ignorowane i coraz mniej skuteczne, prosty, tani leżak okazuje się bardzo dobrym narzędziem marketingowym. Jest lekki, wytrzymały i mobilny, dzięki czemu „reklamę” można przetransportować łatwo w dowolne miejsce i wymienić ją w razie potrzeby na inną. Niewątpliwą zaletą reklamy na leżakach jest stosunek kosztów do zysków. Wydatek jest niewielki, a zysk, szczególnie w dłuższej perspektywie czasowej, może być całkiem spory.

Należy jednak pamiętać, że efektywność reklamy zależy nie tylko od tego, w jakim miejscu i na czym zostanie umieszczona, ale także, a może przede wszystkim od jej jakości. I nie chodzi tu tylko o jakość nadruku na poszyciu leżaka, ale również o jakość projektu graficznego oraz uzupełniającego obraz hasła. Dopracowana, ciekawa grafika i przemyślana, dobrze dobrana typografia przekazu to podstawa każdej skutecznej reklamy.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl